Etiketler

Aile (27) Animasyon (3) Belgesel (5) Biyografi (13) Dram (52) Fantastik-Bilim Kurgu (42) Gençlik (11) Gizem (22) Komedi (15) Korku-Gerilim (16) Macera-Aksiyon (54) Müzikal (3) Polisiye-Suç (36) Politik (10) Psikolojik (17) Romantik (14) Savaş (13) Spor (7) Tarih (9)

9 Temmuz 2017 Pazar

What the Health (2017)


What the Health

Baştan anladım bu film kesin veganlıkla alakalı diye... Yanılmamışım. Yanlış anlaşılmasın veganlıkla ilgili bir problemim yok ve gün geçtikçe kendimi bu düşünceye, bu yaşam tarzına daha yakın buluyorum ama etkisinde kaldığım kültür ve çevre dolayısıyla bu tarz görüşlere çok ama çok uzak büyüdüm. İzlerken dedim ki sürekli olarak, biz ne yiyeceğiz o zaman? Yani yıllardır bize söylenen süt sağlıklıdır, et sağlıklıdır, yumurta sağlıklıdır hatta peynir faydalıdır sözleri zihinlerimizi doldurdu. Şimdi bunların sağlıksız olduğunu söyleyenler var. İnsan ne yapacağını şaşırıyor açıkçası. Öyle ilginç detaylar var ki birey olarak hepsi araştırılmalıyız eğer sağlığımızı düşünüyorsak. Ama araştırmayacağız değil mi? Eskiler anlatır kanser, kalp krizleri bu kadar yaygın değil derler. Galiba global anlamda yayılan işlenmiş gıdalar insanların yaşamlarını her gün tetiklemeye başladı. Hani şu nüfusun artışından bahsediliyor ya işte o azalma bir gün biyolojik olarak alınan gıdalar yoluyla olacak gibi... Bir de şöyle bir detay var ki filmde proteinlerin bütün kökeni bitkiseldir diye... Yani bize bitkilerden alabileceğimiz proteinler sınırlıdır diye öğretilmedi mi yoksa ben mi yanlış biliyorum... Zaten filmde kansere karşı farkındalık sağlama gibi sağlık kuruluşlarının KFC, Subway gibi bilimum firmalar tarafından desteklendiğini görünce insan neye inanacağını şaşırıyor. A Sugar Film tadında bir belgesel, sağlık belgeseli diyelim. Mutlaka izleyin, sonsuza kadar yaşayacak değilsiniz ama yediklerinizdeki değişiklik yaşamınızı 10 yıl daha öteleyebilir. Bilim adamı olmayan herkes bunu açıkça görebilir diye düşünüyorum.

8.5/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder