Etiketler

Aile (27) Animasyon (3) Belgesel (5) Biyografi (13) Dram (52) Fantastik-Bilim Kurgu (42) Gençlik (11) Gizem (22) Komedi (15) Korku-Gerilim (16) Macera-Aksiyon (54) Müzikal (3) Polisiye-Suç (36) Politik (10) Psikolojik (17) Romantik (14) Savaş (13) Spor (7) Tarih (9)

13 Mayıs 2017 Cumartesi

Moonlight (2016)


Ay Işığı

Meşhur Moonlight filmini kaleme almanın zamanı geldiğini düşünüyorum. Uzun ve sıkıcı bir eleştiri yazısı yazmanın gereği yok zaten pek uzun yazıları da sevmiyorum. Film yanılmıyorsam 8 dalda ödüle adaylığını koymuş bir film ve isminin yanlışlıkla söylenmesi bir anlığına herkes tarafından en iyi film ödülü kazandığı hissi uyandırsa da 2016 yılında daha değerli filmler olduğunu düşünüyorum. (bu yarışa dahil olabilecek) Peki film kötü mü? Tabi ki hayır. Film ''Farkındalık'' amaçlayan film türlerinden desek yalan olmaz. Eğer homofobik olduğunuzu düşünüyorsanız öncelikle bu film size göre değil. Son zamanların farkındalıktan ziyade artık bir prim aracı olarak medyaya yansıtılan bu tarz içeriklerden artık bıkma noktasına geldim. (bu filmi dışında tutuyorum) Çünkü günümüzün özellikle sosyal medyası bunun farkındalığını yansıtmaktan ziyade faydalanma amacıyla yansıtıyor, hoş değil. Filme dönecek olursak genel olarak bir çocuğun büyüme evresini bölüm bölüm anlatan oldukça güzel işleyişi var. Ten rengi siyah olan kardeşlerimizin kendi çevrelerinde nasıl bir yaşam döngüsü seyrettiğini gösteren en güzel filmlerden biri olabilir. Bir ayrıntı dikkatimi çekti yanılıyor olabilirim belki ama filmde hiç beyaz adam oynamıyor, bu dikkat çekiciydi. Son olarak dediğim gibi farkındalık amaçlayan bu film oldukça güzel, izlenebilir bir film ama Oskarlık için yarışacak bir film olduğunu düşünmüyorum. 

7.5/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder